Tips Dekorasi Rumah Anda

by - 01.30

Interior Ruang Keluarga

Dekorasi ruangan tamu rumah kamu ialah lebih pada bagaimana triknya untuk merekayasa mata untuk buat jadi ruangan terlihat lebih luas. Berbagai trick dipakai dalam penentuan perlengkapan, penentuan warna topik, aksesories dan formasi untuk yakinkan ruangan tamu yang kecil tampil lebih selesa.

Karena itu kami akan kongsi beberapa idea dibawah. Mungkin idea yang akan kami bawakan ini telah didapati ramai. Tapi, dia masih berkaitan dalam pastikan dekorasi untuk ruangan tamu kecil lebih prima.

Kami kongsikan beberapa panduan dan contoh dekorasi ruangan tamu rumah kamu yang tentu buat kamu teruja. Siapa tahu, mungkin berada di di antara perumpamaan ini sesuai citarasa kamu. Walaupun sekecil mana juga ruangan tamu kamu, dia wajar untuk jadikan tempat untuk berehat sekalian berhibur bersama dengan keluarga. Berikut panduan serta contoh dekorasi ruangan tamu rumah yang kecil pantas kamu nilai.

1. Pakai Cermin Jadi Hiasan. 

Trick memakai cermin pada dinding tetap dipakai oleh banyak ahli hiasan dalaman untuk yakinkan ruangan terlihat lebih luas. Bukan hanya itu, cermin hias dinding dapat jadikan ruangan tampil lebih elegant dengan style tertentu.

2. Untuk Warna Neutral Untuk Ruangan Tamu. 

Untuk warna neutral pada dinding, siling, lantai atau hiasan dinding perlengkapan misalnya kusyen. Warna neutral lebih dikasih keutamaan kerana dia dapat bangunkan rasa tenang serta buat ruangan tamu kamu terlihat lebih luas.

Jadi contoh, ruangan tamu dengan warna beige dapat buat jadi ruangan lebih menyerlah pada ruangan kecil.

3. Untuk Meja Kopi Yang Sesuai dengan. 

Untuk ruangan yang kecil mungkin kamu butuh ganti balik meja kopi pada saiz yang lebih kecil. Dari satu meja kopi yang bersaiz besar kamu mungkin bisa ganti pada 2 meja bundar yang bersaiz kecil. Tidak saja cantik untuk ruangan yang kecil justru bagus untuk “traffic flow”, serta gampang pindah.

4. Pilih Perlengkapan Bersaiz Kecil (Minimalis).

Senarai panduan dekorasi ruangan tamu rumah kamu seolah tidak komplet tanpa ada idea penentuan perlengkapan. Saiz perlengkapan ialah penting untuk diambil anggap supaya ruangan tamu yang kecil tidaklah terlalu sesak.

Pilih perlengkapan yang tidaklah terlalu besar kerana ini akan menjimatkan ruangan. Untuk ide yang biasa kita dengar dalam hiasan dinding dalaman – “Less is More”.

5. Formasi Perlengkapan. 

Cuba susun set sofa atau kerusi di tengahnya, berbanding menempatkan kerusi rapat ke dinding. Bila kamu meninggalkan jarak antara perlengkapan serta dinding, ini akan buatkan ruangan tamu terlihat lebih luas serta selesa.

Idea lain yang tetap dipakai adalah dengan pilih perlengkapan yang lebih rendah.

6. Gantung Hiasan Dinding. 

Kamu bisa tunjukkan hiasan dinding untuk dekorasi ruangan tamu rumah kamu dengan memberi ilusi berbeza pada mata. Ini ialah helah untuk bawa mata konsentrasi pada hiasan dinding yang selanjutnya buat jadi ruangan terlihat lebih luas.

Tidak saja berperan jadi hiasan, pemakaian kaligrafi misalnya, untuk hiasan dinding memberi identiti tertentu pada pemilik rumah.

You May Also Like

0 komentar